پازل باز

تکه های پازل ذهن من و تو

سندروم هملت!

اخیرا در یکی از کتابهای دکتر سرگلزایی با سندرومی آشنا شده ام که خود را به آن مبتلا میدانم!

سندروم هملت!

نمایشنامه هملت ، اثر معروف ویلیام شکسپیر است.پدر هملت،پادشاه داستان، بطرز مشکوکی در خواب فوت میکند سپس مادر و عموی هملت با هم ازدواج میکنند.با تلاشهای بسیار هملت بالاخره مشخص شد ک عمویش پدرش را مسموم کرده بود.حال هملت باید کاری بکند اما وقتی زمان عمل میرسد هملت هیچ کاری نمیکند.او همیشه در مرحله برنامه ریزی و طرح ریزی کردن گیر میکند و همه فرصتها را از دست میدهد.

دقیقا مانند خیلی از آدم های امروزی!

مثل خود من.

این روزها زیاد برنامه ریزی میکنم.

برای پزشک موفق بودن،نویسندگی حرفه ای،پژوهش و تحقیق، برای قوی تر بودن در برابر مشکلات، کارافرینی، برای عکاسی، طراحی،برای...و...

اما حتی ٢٠ درصد از این برنامه ها به نحو احسن اجرا نمیشوند.

یکی از فانتزی هایم رقصیدن در حین رانندگیست! اما هیچوقت کلاس رانندگی نرفتم و به اصرار های دوستانم برای یادگرفتن رقص گوش ندادم. کارهای زیادی هست که دوست دارم انجام بدهم ولی قدمی برای انجام دادنشان بر نداشته ام!

غلبه این سندروم بر من و نرسیدن به برنامه هایم، گاهی بشدت مرا ناراحت میکند.

اولویت بندی اهداف و برنامه ها را انجام دادم ولی باز بطور کامل موفق نشدم.

در نهایت به این نتیجه رسیدم که من نمیتوانم همه چیز را در لحظه بطور عالی داشته باشم.هر مهارتی را باید در زمان خودش تقویت کرد و برایش وقت گذاشت.

باید حداکثر وقت را روی اولویت های اول گذاشت و اگر زمانی باقی ماند به سراغ  موارد بعد رفت.و چقدر سخت است مقابله با این رویا ها و میل به پیشرفت کردن!

شاید هم انتظارمان بیشتر از ظرفیتمان باشد.به هرحال ما هم انسان هستیم.شاید بشود مقداری از زندگی را ربات گونه به سر برد اما در نهایت امر انسان هستیم!

شما هم به این مرض دچارید؟ 

در چه مرحله ای از آن به سر میبردید؟

چه درمانی برای آن پیشنهاد میدهید؟


نوشته شده توسط: عاطفه عیالبار تراب

باید درحال زندگی کرد..نه زانوی غم بغل گرفتن برای گذشته که باز نمیگردد و‌نه تفکر عمیق درمورد اینده ای ک مشخص نیس حتی دقیقه ای ازآن!!
حق با شماست نسترن جان
من فکر میکردم فقط من این مشکل رو دارم، نگو انقد فراگیره که اسمم واسش گذاشتن..
درکل رویا بافتن بهتر و به صرفه تر از رویا ساختنه....
اگر به یکی از برنامه ها به عنوان شغل و بقیشون به عنوان تفریح و رهایی نگاه کنی روند بهتر میشه
ما که به همون یه خواستمون هم نرسیدیم
به نظر من علت اصلی در روحیه کمال گرایی نهفته است. انقدر ایده ال فکر می کنیم که هرگز از مرحله برنامه ریزی به اجرا نمی رسیم ... یا با ایجاد موانعی در اجرا سرخورده می شیم.
دقیقا.. دقیقا... دقیقا.
یکی از مشکلای اصلی من همینه 😑

دیگه چیزی نمینویسی رفیق قدیمی ؟🙂❤

This iis very interesting, Yoou are aan excessively skilled blogger.
Ι've joined your fered ɑnd sit up fоr searchikng for more off your wonderful post.
Additionally, І've shared ʏour website in my social networks
ممنون از شما. باعث افتخاره🌻✨
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پازل باز
کسی که با پازل ها سر و کار دارد
ذهن من و تو شبیه یه پازله، هرکی با تعداد قطعات متفاوت
میخوام بنویسم و با نوشتن،علی رغم زیاد کردن تعداد قطعات پازل ذهنیم،نظم بدم بهشون تا جلومو بهتر ببینم.
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پیوندها

Copyright 2018 Puzzle Baz | All Rights Reserved